Go Helpdesk

Laatste update op maandag 22 januari 2018

Het vinden van de juiste informatie, zoals een handleiding of uitleg over een procedure, neemt vaak veel tijd in beslag. Reden om de GO Helpdesk in het leven te gaan roepen.

Eén gebruiksvriendelijk en makkelijk toegankelijk systeem waarin medewerkers binnen enkele seconden de informatie kunnen vinden die ze nodig hebben over Gilde Opleidingen, de sectoren, de diensten en het onderwijs. 

De aanleiding

Het vinden van de juiste informatie, zoals een handleiding of uitleg over een procedure, neemt binnen Gilde Opleidingen vaak veel tijd in beslag. Vanuit die gedachte opperde een docent in 2016 het idee om een GO Helpdesk in het leven te roepen, een aparte website die medewerkers intern de weg wijst naar de informatie die ze nodig hebben.

Het projectdoel

We ontwikkelen een nieuwe, digitale omgeving waarin medewerkers binnen enkele seconden de informatie kunnen vinden die ze nodig hebben over Gilde Opleidingen, de sectoren, de diensten en het onderwijs. 

Eindresultaat

Het idee voor de Go Helpdesk is onderdeel geworden van een omvangrijker project, namelijk de nieuwe website van Gilde Opleidingen die in februari 2018 online gaat. Medewerkers en studenten kunnen dan voortaan op één centrale plek inloggen en krijgen vervolgens toegang tot hun eigen digitale omgeving (Mijn Gilde) met daarin alle functionele programma’s waar ze mee werken. Nu bestaan er intern nog verschillende systemen die op verschillende manieren toegankelijk zijn, bijvoorbeeld om informatie te krijgen over de open dag of je aan te melden voor Gilde Sportief. Niet overzichtelijk en daardoor niet langer wenselijk. Met de komst van Mijn Gilde maken die aparte digitale ingangen plaats voor één centrale entree. Daardoor wordt het veel eenvoudiger om de informatie en programma’s te vinden die je nodig hebt.

Dit maakt het project innovatief en vernieuwend

Er komt één digitale ingang van waaruit iedereen snel en overzichtelijk de informatie kan vinden die hij nodig heeft.  Deze centrale Mijn Gilde-omgeving, als onderdeel van de website van Gilde Opleidingen, was er nog niet.

Over Gilde innoveert

Het getuigt van lef van het College van Bestuur om veel geld ter beschikking te stellen voor innovatie en daarbij de medewerkers zelf na te denken over de invulling. Gilde Innoveert is een fantastisch instrument om mensen in beweging te brengen. 

Kijkend naar de projecten die inmiddels in gang zijn gezet, zie ik wel nog een uitdaging. Natuurlijk zijn interne verbeteringen van ons onderwijs nodig en belangrijk. Maar de échte innovatie moeten we in mijn ogen verbinden aan de opdracht van ons ROC, namelijk een leven lang leren. Om die missie écht waar te maken, is de huidige aanpak niet voldoende. We zullen de vertaalslag moeten maken naar modulaire (maatwerk)concepten voor onze doelgroep van 16 tot 67 jaar.  

Meer weten?

Thijs vertelt je graag meer! Neem contact op via:

Reacties (1)

Hans Peeters woensdag, 15 maart, 2017 - 12:18

Is het niet beter om aan te sluiten op de SelfServicedesk, om het aantal informatieportalen voor medewerkers te beperken? Mijn eerste indruk is dat dit heel gemakkelijk zou kunnen.

Reactieformulier

Meer weten?

Thijs vertelt je graag meer! Neem contact op via:

Laat een reactie achter