Klantcontactcentrum

Laatste update op maandag 02 oktober 2017

Vanaf 2017 kun je als medewerker met al je facilitaire en technische hulpvragen en problemen op één plek binnen Gilde Opleidingen terecht: het Klantcontactcentrum (KCC) aan de Kasteel Hillenraedstraat in Roermond. Het voordeel hiervan is dat je niet meer na hoeft te denken bij welke servicedesk je moet zijn.

De aanleiding

Er was binnen Gilde Opleidingen grote behoefte aan een centrale servicedesk waar je als medewerker terechtkunt met al je facilitaire en technische hulpvragen en problemen. Er waren te veel loketten. Ter illustratie:  problemen met je laptop meldde je bij de ICT-servicedesk, voor een defecte wc-bril moest je naar de conciërge, voor een  kapotte lamp naar huisvesting. Bij ieder probleem moest je dus steeds nadenken bij welk loket je moest zijn. Niet overzichtelijk en niet efficiënt.   

Het projectdoel

Eén centrale servicedesk in het leven roepen waar medewerkers terechtkunnen met al hun facilitaire en technische hulpvragen en problemen. Of het nou gaat om problemen met WiFi, laptobs of software, een defect koffiezetapparaat of problemen met de verwarming; je wordt op één plek te woord gestaan en geholpen. Het Klantcontactcentrum (KCC) aan de Kasteel Hillenraedtstraat. Op deze manier gaat er geen kostbare tijd verloren aan randzaken en kan iedereen professioneel zijn werk blijven doen.

Dit maakt het project innovatief en vernieuwend

We kunnen onze klanten nu iets bieden wat we voorheen niet konden. Klanten die bellen met een vraag of probleem krijgen direct een meldingsnummer met daarin een link die gekoppeld is aan ons systeem. Op die manier kunnen ze op elk gewenst moment de status volgen en wie hun vraag in behandeling heeft.

Eindresultaat

Sinds 2017 is het Klantcontactcentrum de centrale servicedesk voor alle vragen en problemen van medewerkers. En daar blijft het niet bij. We pakken nu door en zijn versneld bezig om het KCC in te richten tot hét centrale loket voor alle klanten: studenten, ouders, scholen, leveranciers en onze eigen medewerkers. Voor iedereen dus. In de zomer van 2017 hebben we dit nadrukkelijk opgepakt. In het verleden was Gilde Opleidingen tijdens de zomervakantie zeer beperkt bereikbaar voor het beantwoorden van vragen en het oplossen van problemen. Als studenten of ouders belden met vragen over de inschrijving of boekenlijst zeiden we: na de zomervakantie krijgt u zo snel mogelijk antwoord. Afgelopen zomervakantie was die bereikbaarheid voor het eerst gegarandeerd. Sterker nog: studenten en ouders die belden of mailden met een vraag of probleem hebben we direct met de juiste persoon in contact gebracht.

Hoe nu verder

We gaan nu de laatste, belangrijke stap zetten en ook het telefoonverkeer Gilde Opleidingen centraal inrichten. Dat wil zeggen dat alle telefoontjes naar de verschillende locaties straks worden aangenomen en beantwoord vanuit het KCC in Roermond. Op de Gildelocaties blijven wel gastvrouwen/gastheren actief die bezoekers persoonlijk verwelkomen. Zodra de telefonie centraal is ingericht, kunnen we ook voor studenten en ouders alle zaken vanuit het KCC gaan oplossen. De bedoeling is dat we vragen zoveel mogelijk zelf gaan beantwoorden. Lukt dat niet, dan brengen we de klant met de juiste persoon in contact en zien we erop toe dat het probleem ook daadwerkelijk wordt opgelost. 

Tips voor andere sectoren of diensten

Het project Gilde Innoveert is een juweeltje. Je hebt een vernieuwend idee om het onderwijs te verbeteren, je schrijft het op papier en krijgt ook nog geld om het uit te voeren. Ik heb in veel bedrijven gewerkt, maar dít heb ik nog nooit meegemaakt. Dus mijn advies aan iedereen binnen Gilde Opleidingen zou zijn: grijp die unieke kans en ga aan de slag.

 

 

 

 

 

Meer weten?

Ton vertelt je graag meer! Neem contact op via:

Reacties (82)

Francine Latumahina dinsdag, 11 juli, 2017 - 12:15

Graag de vermelding van Krista Theelen als contactpersoon weghalen. Ze is sinds begin mei niet meer werkzaam bij Gilde Opleidingen.

Calvininoff dinsdag, 26 maart, 2019 - 01:39

viagra without a prescription
viagra without a doctor prescription walmart
over the counter viagra
viagra without doctor prescription
buy generic viagra - judpharmacy

Rogersnign maandag, 8 april, 2019 - 09:47

us online casinos that accept paypal cda casino casino virtual jugar gratis gambling gambling online slot

Donaldlix vrijdag, 26 april, 2019 - 12:19

List of Safe Online Pharmacies
xanax pills
online canadian pharmacy
xanax bars
Safe Canadian Online Pharmacies
xanax side effects
best canadian mail order pharmacies
xanax withdrawal
viagra canada

CurtisWraxy maandag, 29 april, 2019 - 17:31

pharmacy direct
xanax generic
Top Rated Online Canadian Pharmacies
xanax side effects
CVS Pharmacy
xanax withdrawal
prescription drugs online without doctor
xanax bar
Canadian Pharmacy

GordonKaf woensdag, 8 mei, 2019 - 01:51

canadian online pharmacies
xanax dosage
List of Safe Online Pharmacies
xanax generic
canada pharmacy online
xanax withdrawal
canadian pharmacy cialis
generic xanax
prescriptions online

WilliamRat donderdag, 9 mei, 2019 - 18:46

slots machines gratuites las vegas
bonus sans depot casino canada casino en ligne jackpot city
jouer en ligne casino montreal

Thomasscall zaterdag, 11 mei, 2019 - 22:58

EdgarLah vrijdag, 17 mei, 2019 - 20:12

casino en ligne bonus sans depot immediat
casino demo gratuit machine sous http://casinoballurex.com/ - jouer en ligne casino montreal
bonus sans depot casino canada

Billysinny vrijdag, 17 mei, 2019 - 22:26

northwest pharmacy canada
bartells
canadian online pharmacy
bartell funeral home dillon sc
online prescriptions

Reactieformulier

Meer weten?

Ton vertelt je graag meer! Neem contact op via:

Laat een reactie achter