Stimuleren contentgeneratie

Laatste update op dinsdag 21 februari 2017

Social media inzetten om het brede publiek te laten zien waar Gilde Opleidingen, en het mbo-onderwijs in het algemeen, mee bezig is. Daarnaast medewerkers van Gilde Opleidingen nader kennis laten maken met social media, en hen enthousiasmeren om hier zelf mee aan de slag te gaan.

De aanleiding

Gilde Opleidingen bruist van de activiteiten. Mooie projecten en boeiende innovaties op allerlei fronten. Allemaal onderwerpen waarmee we aan de buitenwereld kunnen laten zien dat we goed bezig zijn bij Gilde en dat er heel veel is om trots op te zijn. Social media bieden een geweldig podium om dat breed uit te dragen en de interactie aan te gaan met de doelgroep. We maakten nog te weinig gebruik van de vrijwel onbegrensde mogelijkheden van onder andere Facebook, YouTube, LinkedIn en Twitter en zochten ons heil in klassieke communicatiemiddelen als het persbericht, waarmee je in deze snelle tijd nooit meer echt actueel kunt zijn.  

Het projectdoel

Medewerkers van Gilde Opleidingen communicatiever maken en hen enthousiasmeren om zelf aan de slag te gaan met social media, zowel persoonlijk als vanuit onze school. Om te laten zien dat onze school voor het onderscheid zorgt in het mbo. Anders gezegd: een positieve bijdrage leveren aan het imago van Gilde Opleidingen met behulp van social media.  

Dit maakt het programma innovatief en vernieuwend

We hebben social media-strateeg Jochem Koole ingehuurd om ons te helpen met een social media-aanpak voor Gilde Opleidingen. We hebben nu social media-richtlijnen en tipsheets voor het effectief inzetten ervan. Jochem heeft ook inspiratiesessies en workshops verzorgd. Daaruit werd onder meer duidelijk dat je met een kwartiertje per week via social media al kunt bijdragen aan de beeldvorming over Gilde. Met een berichtje bereik je al snel duizenden mensen. Maar er is meer. Social media zijn ook handig om contacten te leggen met stagebedrijven, decanen en potentiële medewerkers.  

Eindresultaat

Het eindresultaat is super. We hebben veertig nieuwe redacteuren die namens hun sector op Facebook, Twitter en LinkedIn actief zijn. Dankzij heldere richtlijnen en duidelijke afspraken kunnen zij de communicatie vanuit de verschillende sectoren en onze school een nieuwe dimensie geven. Sneller, dichtbij de mensen en met een veel groter bereik.  

Interessante elementen en tips voor andere sectoren of diensten

Dankzij Gilde Innoveert krijg je een mooi budget om iets neer te zetten dat van toegevoegde waarde is voor Gilde Opleidingen. Het is belangrijk om dat ook professioneel aan te pakken. Bijvoorbeeld door externe deskundigheid aan te trekken. Dat zorgt voor extra draagvlak.  En heb je leuke ideeën voor projecten? Gewoon doen!

Meer weten?

Anita vertelt je graag meer! Neem contact op via:

Reacties (2)

Thijs Metsemakers dinsdag, 29 november, 2016 - 15:23

Mooi project! En goed te zien dat onze opleidingen enthousiast aan de slag gaan met social media en op die manier laten zien welke mooie en bijzondere dingen onze studenten allemaal doen.

Anita Verstappen vrijdag, 13 januari, 2017 - 08:54

Wil jij ook redacteur worden voor jouw opleiding? Heb je vragen over het professioneel gebruik van social media? Op de medewerkerslaag van onze website vind je tips voor het effectief inzetten van social media. Een mailtje sturen mag natuurlijk ook :).

Reactieformulier

Meer weten?

Anita vertelt je graag meer! Neem contact op via:

Laat een reactie achter